Νέα τράπεζα θεμάτων φυσικής προσανατολισμού Β λυκείου 21056

Science and Engineering

Χρόνια πολλά !.

Στην εικόνα γράφει Science and Engineering (μετάφραση: επιστήμη και τεχνολογία).

Την εικόνα διαλέξαμε, για να παρουσιάσουμε την σελίδα:

From science to engineering

Mια αξιόλογη σελίδα του εν δυνάμει συναδέλφου Βαγγέλη Φινδάνη.

Ο Βαγγέλης είναι τοπογράφος μηχανικός και η ειδικότητα του είναι η ρευστομηχανική και η υδραυλική.

Τον Βαγγέλη γνωρίσαμε από τις αναρτήσεις του και από την κοινή μας αναζήτηση σε προβλήματα που αφορούν τα ηλεκτρικά κυκλώματα. Μας αρέσει ο τρόπος και η ποικιλία των θεμάτων που προσεγγίζει.

Τον Βαγγέλη ρωτήσαμε γιατί είναι και η φυσική στα ενδιαφέροντα του. Η απάντηση του :

Με ενδιαφέρουν άπειρα οι βασικές επιστήμες πάνω στις οποίες στηρίζεται το επάγγελμα μου και γι’ αυτό τον λόγο ξεκίνησα το from science to engineering.

Η φυσική είναι πολύ ωραία, η αγαπημένη μου επιστήμη (υποκατηγορία της η μηχανική / υδραυλική που σπουδάζω).

Πάντως και η επιστήμη των υπολογιστών είναι τρομερή. Προσφάτως ασχολήθηκα με γενετικούς αλγόριθμους που είναι κάτι το πολύ εντυπωσιακό.

Σχόλιο : Δεν μπορούσαμε να κρατηθούμε, τονίσαμε με έντονα γράμματα, ότι πάντα μας αρέσει να βλέπουμε 🙂 η επιστήμη της φυσικής είναι ενδιαφέρουσα . Συμφωνούμε επίσης ότι οι υπολογιστές έχουν ενδιαφέρον και είναι χρήσιμοι στη διδασκαλία.

Ο εν δυνάμει συνάδελφος Βαγγέλης Φινδάνης μας λύνει ένα θέμα από τις βολές μέσα σε ηλεκτρικό πεδίο, δηλαδή την κάθετη είσοδο φορτισμένου σωματιδίου μέσα σε ηλεκτρικό πεδίο.

Ο (δάσκαλος) Βαγγέλης Κουντούρης σχολιάζει την άσκηση, δείτε παρακάτω.

(Ο όρος δάσκαλος θα μπαίνει στο εξής απαραίτητα με σκοπό νεώτεροι συνάδελφοι να γνωρίσουν και να παρακολουθούν τους ανθρώπους (δασκάλους) που μπορούν να τους διδάξουν. Το internet συνάδελφοι είναι ένας άριστος τρόπος για να μορφωθούμε – ενημερωθούμε.)

Επιστρέψτε στη σελίδα που φιλοξενεί όλα τα θέματα.

ΘΕΜΑ Δ

Φορτισμένο σωματίδιο μάζας m και ηλεκτρικού φορτίου q, εισέρχεται με ταχύτητα μέτρου υ0 σε ομογενές ηλεκτρικό πεδίο έντασης μέτρου Ε, κάθετα στις δυναμικές γραμμές. Το ομογενές ηλεκτρικό πεδίο δημιουργείται μεταξύ των οριζόντιων οπλισμών επίπεδου πυκνωτή, όπως φαίνεται στο σχήμα. Η

απόσταση μεταξύ των οπλισμών του πυκνωτή είναι d και το μήκος του κάθε οπλισμού του είναι L. To φορτισμένο σωματίδιο εισέρχεται στο πεδίο από σημείο Α και εξέρχεται από σημείο Β, όπως φαίνεται στο σχήμα. Να υπολογίσετε:

Δ1. το χρόνο παραμονής του σωματιδίου στο ομογενές ηλεκτρικό πεδίο και να σχεδιάσετε την τροχιά του σωματιδίου στο παραπάνω σχήμα,

Δ2. την κατακόρυφη μετατόπιση του σωματιδίου μέσα στο ηλεκτρικό πεδίο,

Δ3. την ταχύτητα εξόδου (μέτρο και κατεύθυνση) του φορτισμένου σωματιδίου από το πεδίο,

Δ4. τη διαφορά δυναμικού μεταξύ των σημείων Α και Β.

Δίνονται m = 10-8 kg, q = 1 μC, υ0 = 100 m / s, E = 100 V / m, d = 0,1 m, L = 0,2 m. Οι βαρυτικές αλληλεπιδράσεις παραλείπονται.

Λύση

Θέλοντας να σας παροτρύνουμε να γνωρίσετε μια αξιόλογη σελίδα :

Δείτε την λύση (πατήστε πάνω στους μπλε χαρακτήρες)

Για ένα διάστημα η λύση θα βρίσκεται στη σελίδα του Βαγγέλη Φινδάνη.

Αξιόλογη λύση από τον συνάδελφο, δίνει νόημα σε αυτό που εμείς θεωρούμε διαφορετική οπτική πάνω στο ίδιο πρόβλημα.

(Αυτός είναι και ο λόγος που θέλουμε να σας παρουσιάζουμε λύσεις από διαφορετικούς συναδέλφους.)

Ο δάσκαλος Βαγγέλης Κουντούρης σχολιάζει:

Πολύ καλή άσκηση

(να λέμε και καμιά καλή κουβέντα όταν πρέπει…)

που θα την χαρακτήριζα και εξαιρετική

αν ο συντάκτης “τολμούσε” να θέσει και το παρακάτω ερώτημα:

να δειχθεί ότι, εφόσον το σωματίδιο εξέρχεται από τον πυκνωτή,

φαίνεται προερχόμενο από το μέσον Μ του ευθυγράμμου τμήματος ΑΓ,

όπου Γ σημείο της Αχ με ΑΓ=L,

ανεξάρτητα από τις τιμές όλων των μεγεθών

(πράγμα που σημαίνει ότι,

για την περίπτωση δέσμης φορτισμένων σωματιδίων,

η διάταξη λειτουργεί σαν αποκλίνων φακός).

Σχόλιο : Η άσκηση βελτιώθηκε από τον δάσκαλο.

Η άσκηση μας άρεσε, προτείνουμε να δοθεί στους μαθητές σαν εργασία για το σπίτι.

Επιστρέψτε στη σελίδα που φιλοξενεί όλα τα θέματα.

Advertisements

2 thoughts on “Νέα τράπεζα θεμάτων φυσικής προσανατολισμού Β λυκείου 21056

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s