Νέα τράπεζα Β λυκείου προσανατολισμού Β θέμα 21717

hydralic bridge

Επιστρέψτε στη σελίδα που έχει όλα τα Β θέματα της φυσικής προσανατολισμού.

Συνεχίζουμε με ένα θέμα που μας παρουσιάζει η συνάδελφος Δέσποινα Μακρή

(κάτι που εσείς μας ζητήσατε, σας καταλαβαίνουμε και συμφωνούμε 🙂 )

(η Δέσποινα είναι μια δυναμική καθηγήτρια που δίνει άλλο νόημα στην διαδικασία της αιτιόλογησης, οι λύσεις της Δέσποινας  μας αρέσουν 🙂 )

Θα παρουσιάσουμε αυτή την άσκηση – ερώτηση στη σελίδα της

Δείτε την ερώτηση και τη λύση του Β2.

(μια όμορφη λύση σε μια πολύ όμορφη σελίδα)

Να προσθέσουμε και το υπόλοιπο θέμα :

το Β1 ερώτημα από την ομαλή κυκλική κίνηση :

Β1.

Ένα σώμα εκτελεί ομαλή κυκλική κίνηση.

Α. Να επιλέξετε την σωστή απάντηση.

α. Η γωνιακή ταχύτητα του σώματος αυξάνεται γραμμικά με το χρόνο ενώ η γραμμική ταχύτητα του παραμένει σταθερή κατά μέτρο.

β. Η περίοδος της κυκλικής κίνησης είναι αντιστρόφως ανάλογη της γωνιακής ταχύτητας ενώ η συχνότητα παραμένει σταθερή με το χρόνο.

γ. Τα διανύσματα της γωνιακής και της γραμμικής ταχύτητας είναι παράλληλα.

Β. Να αιτιολογήσετε την επιλογή σας.

Λύση

Α. Σωστή η πρόταση β.

Β. Η σχέση γωνιακής ταχύτητας ω και περιόδου Τ :

ω = 2π / Τ ,

παρατηρούμε ότι η γωνιακή ταχύτητα ω και η περίοδος Τ είναι μεγέθη αντιστρόφως ανάλογα :

Αν η γωνιακή ταχύτητα ω αυξηθεί η περίοδος Τ θα μειωθεί, αν η γωνιακή ταχύτητα ω μειωθεί η περίοδος θα αυξηθεί.

Εφόσον η κίνηση είναι ομαλή κυκλική ω = σταθερό ⇒ 2π·f = σταθερό ⇒ f = σταθερό.

Να σχολιάσουμε ότι :

Η πρόταση α είναι λάθος γιατί το μέτρο των υ και ω είναι ανάλογο με την σχέση υ = ω·r .

Η πρόταση γ είναι λάθος γιατί γιατί τα διανύσματα των ω και υ βρίσκονται σε επίπεδα κάθετα μεταξύ τους.

sxima u kai w

Ο συνάδελφος Μαρίνος Ηλιόπουλος, σχολιάζει :

Αν και το β ερώτημα είναι η σωστή απάντηση διατυπώνεται με τρόπο που δημιουργεί σύγχυση. Αφού η συχνότητα f είναι σταθερή, η γωνιακή ταχύτητα ω και η περίοδος Τ γιατί μεταβάλλονται. Διδακτικά γίνεται αποσύνδεση της σχέσης ω = 2π·f = 2π / Τ , κάτι που θα δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές στο επόμενο στάδιο (την επόμενη σχολική τάξη)

Η ερώτηση θα μας άρεσε αν άλλαζε η διατύπωση του β ερωτήματος, θα προτείναμε να δοθεί στους μαθητές σαν εργασία για το σπίτι και στη συνέχεια να σχολιαστεί από τον διδάσκοντα .

Επιστρέψτε στη σελίδα που έχει όλα τα Β θέματα της φυσικής προσανατολισμού.

Advertisements

One thought on “Νέα τράπεζα Β λυκείου προσανατολισμού Β θέμα 21717

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s