Λύσεις της τράπεζας Β΄ λυκείου φυσικής προσανατολισμού Β θέμα 21329

time to dance

Ένα γνήσιο γλέντι έχει μουσική και χορό . Έτσι αρμόζει στη μέρα .

Σας παρουσιάζουμε μία ερώτηση από τους πυκνωτές και μία ερώτηση από τις θερμικές μηχανές .

Ένα θέμα – πρόταση για την Γ λυκείου

Δείτε την άσκηση αυτή.

Δείτε επίσης την άσκηση αυτή.

Δείτε και αυτό, είναι η νέα μας προσπάθεια (με ανανεωμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα) .

ΘΕΜΑ Β

Β1. Προκειμένου να διερευνηθεί εργαστηριακά από μαθητές, η σχέση μεταξύ του φορτίου q ενός επίπεδου πυκνωτή και του εμβαδού Α της επιφάνειας των οπλισμών του, χρησιμοποιήθηκαν επίπεδοι πυκνωτές με επιφάνειες οπλισμών διαφορετικών εμβαδών, αλλά με σταθερή τη μεταξύ τους απόσταση. Οι πυκνωτές φορτίζονταν από την ίδια ηλεκτρική πηγή σε τάση V και, οι μαθητές εφάρμοσαν κάποια μέθοδο σύμφωνα με την οποία πίστευαν ότι θα υπολόγιζαν το φορτίο q. Οι μετρήσεις καταχωρήθηκαν σε γράφημα q – Α και στα πειραματικά σημεία προσαρμόστηκε η καλύτερη γραμμή.

21329 b thema kat

Α. Από τις προτάσεις που ακολουθούν να επιλέξετε τη σωστή.

α. Στο γράφημα απεικονίζεται η πραγματική σχέση μεταξύ q και Α.

β. Στο γράφημα δεν απεικονίζεται η πραγματική σχέση μεταξύ q και Α.

γ. Όπως φαίνεται στο γράφημα , το φορτίο q είναι ανεξάρτητο από το εμβαδό Α.

Β. Να αιτιολογήσετε την επιλογή σας.

Β2. Σε μια θερμική μηχανή το πηλίκο του έργου που αυτή που αποδίδει προς την απόλυτη τιμή της θερμότητας που αποβάλλει στο περιβάλλον είναι ίσο με 2 / 5.

Α. Να επιλέξετε τη σωστή πρόταση.

Ο συντελεστής απόδοσης της μηχανής είναι:

α. 2 / 5 ,                                          β. 2 / 7 ,                                            γ. 3 / 5 .

Β. Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

Λύση

Β1.

Α.

Σωστή επιλογή είναι η β .

Β.

Η γραφική παράσταση που μας δίνεται είναι υπερβολή .

Η χωρητικότητα του πυκνωτή σε σχέση με τα γεωμετρικά του στοιχεία είναι :

C = ε0·(Α / d) … (1) .

Ο ορισμός της χωρητικότητας :

C = q / V ⇒

από την σχέση (1)

q / V = ε0·(Α / d) ⇒ q = (V·ε/ d)·A .

Η ποσότητα (V·ε/ d) είναι σταθερή , επομένως η q = f(t) περιγράφει ευθεία που περνάει από την αρχή των αξόνων .

Επομένως η μέθοδος που εφαρμόστηκε στο πείραμα που πραγματοποιήθηκε δεν έδωσε το σωστό αποτέλεσμα .

Προτείνουμε η ερώτηση να δοθεί στους μαθητές σαν εργασία για το σπίτι και στη συνέχεια να συζητηθεί στη τάξη .

Β2.

Α.

Σωστή επιλογή είναι η β .

Β.

Ο συντελεστής μιας θερμικής μηχανής δίνεται από την σχέση :

e = W / Qh ,

γνωρίζουμε ότι W / |Qc| = 2 / 5 ⇒ |Qc| = (5 / 2)·W .

Από την αρχή διατήρησης της ενέργειας :

Qh = W + |Qc| ⇒ Qh = W + (5 / 2)·W ⇒ Qh = (7 / 2)·W .

Για τον συντελεστή απόδοσης :

e = W / Qh ⇒ e = W / [(7 / 2)·W] ⇒ e = 2 / 7 .

Προτείνουμε η ερώτηση να δοθεί στους μαθητές σαν εργασία για το σπίτι .

Επιστρέψτε στη σελίδα που έχει όλα τα Β θέματα της φυσικής προσανατολισμού.

Advertisements

One thought on “Λύσεις της τράπεζας Β΄ λυκείου φυσικής προσανατολισμού Β θέμα 21329

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s