Το σχολικό βιβλίο της Γ λυκείου

papillae of the tongue

Η φωτογραφία papillae of the tongue (θηλές της γλώσσας) μια εικόνα που δημιουργήθηκε από ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.

Επιστρέψτε στη σελίδα Ασκήσεις στη φυσική της Γ΄ λυκείου .

Η άποψη μου πάνω στο σχολικό βιβλίο της Φυσικής Γ λυκείου (που αφορά και τα βιβλία των άλλων τάξεων) :

α. Υπάρχει ένα σχολικό βιβλίο στη Φυσική προσανατολισμού (ή κατεύθυνσης) της Γ λυκείου που αποτελεί ένα περιληπτικό εγχειρίδιο. Ένα οδηγό με σκοπό να δώσει στους μαθητές και στους καθηγητές μια «ιδέα» για το ποια είναι η ύλη.

Προσωπικά δεν το είχα ποτέ σε υπόληψη, μου θυμίζει μια μετάφραση εισαγωγών σε κάθε κεφάλαιο πανεπιστημιακών συγγραμμάτων γενικής Φυσικής από την ύλη του πρώτου έτους. Μάλιστα είναι περιληπτικό με σκοπό ίσως να πουληθούν εξωσχολικά βοηθήματα που σε αρκετές περιπτώσεις κυκλοφορούν και καθηγητές του δημόσιου σχολείου. Άποψη που ενισχύεται από το γεγονός ότι είναι το φτωχότερο εγχειρίδιο σε ερωτήσεις και ασκήσεις, στην εποχή μας που μια αναζήτηση στο google θα δώσει πληθώρα υλικού στους μαθητές και στους νέους καθηγητές για μελέτη.

Το ότι δεν το ακολούθησα προσωπικά έχει άμεση σχέση με τα θέματα των εξετάσεων που η επιτροπή διαλέγει για τους μαθητές στις πανελλήνιες εξετάσεις. Μαθητές που είχα την χαρά να διδάξω έδωσαν άριστα αποτελέσματα, χωρίς να έχουν μελετήσει το σχολικό βιβλίο παρά μόνο περιληπτικά. Θεωρώ ότι το βιβλίο αυτό (της Γ) είναι ο καλύτερος τρόπος για τους μαθητές να επαναλάβουν γρήγορα την θεωρία μιας και περιληπτικότερο από το βιβλίο αυτό είναι … ένα τυπολόγιο.

β. Η εμμονή, η προσκόλληση σε ένα βιβλίο, την εποχή του internet είναι μάλλον επικίνδυνο, κάποιοι θα έλεγαν οπισθοδρομικό. Διδάσκουμε νέα παιδιά, παιδιά που δεν θεωρούν τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα τεχνολογία, δεδομένου ότι γεννήθηκαν με αυτά. Όταν λοιπόν δεν στρέφουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα μέσα (κινητό, υπολογιστή) σε καθημερινές και χρήσιμες εφαρμογές βοηθάμε να διαμορφωθεί η κατάσταση που ζούμε, όπου το facebook, το Instagram, το viper και τα online games είναι η κύρια χρήση των μέσων (κινητό, υπολογιστή) αυτών από τους μαθητές.

[Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους να τονίζουν στους μαθητές τους ότι τα δίκτυα facebook και viper κρατάνε αρχείο ακόμα και από τα μηνύματα – φωτογραφίες που εμείς διαγράφουμε και υπάρχει η δυνατότητα με ένα ποσό των 300 – 500 ευρώ ένας γνώστης (hacker) να σπάσει τον κωδικό πρόσβασης κάθε χρήστη και να ανακτήσει όλα τα «διαγραμμένα» αρχεία του. Στο facebook μάλιστα o δημιουργός του δικτύου θεωρεί όλες τις φωτογραφίες των χρηστών ότι ανήκουν στην εταιρεία του (facebook), γεγονός που υπάρχει στους όρους χρήσης (ποιος τα διαβάζει άραγε) και αποδέχονται όσοι συνδέονται σε αυτό (facebook), υπάρχει και δικαστική απόφαση ενός χρόνου σε αμερικανικό δικαστήριο που αποδέχεται την νομιμότητα της χρήσης των φωτογραφιών σας από το facebook χωρίς την απαραίτητη συγκατάθεση σας (ενώ είναι φωτογραφίες σας !!)..]

Υπάρχουν συνάδελφοι καθηγητές που θεωρούν την παρουσία του σχολικού βιβλίου περίπου όπως η παλαιά διαθήκη (που έχει αλλοιωθεί με την χειρόγραφη αντιγραφή της στο πέρασμα των αιώνων) τονίζει την ύπαρξη των δέκα εντολών που έδωσε ο Κύριος στο Μωυσή. Μια αντίληψη που εκφράζει την άποψη τους και δικαίωμα τους να το συζητάνε μεταξύ τους, αλλά επικίνδυνο όταν διδάσκουν τα παιδιά μας. Ξέρω την άποψη καθηγητών του δημόσιου σχολείου, «είμαστε υποχρεωμένοι να διδάξουμε το βιβλίο αυτό και να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα του υπουργείου», ούτε το ένα γίνεται, ούτε το άλλο, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.

Επιστρέψτε στη σελίδα Ασκήσεις στη φυσική της Γ΄ λυκείου .

Advertisements

One thought on “Το σχολικό βιβλίο της Γ λυκείου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s